07 Julai 2014

Transformers Age of Extinction

Assalamualaikum ...

Hai uollssss selamat berpuasa .. allhamdullilah kita masih lagi di beri peluang untuk merasa puasa hingga kini ... :)

    Ok lah kali ni bukan nak cerita bagaimana aku menyambut puasa,mana aku beli hidangan , bla bla bla ...

Cter kali ni aku nak berkongsi pasal cerita di panggung .. baru-baru ni aku dan encik boyfriend serta boyfriend kecil telah menonton transformers age of extinction.


      Selepas cerita Rio ini adalah kali ke dua aku dan encik Amie bawak Aish Iskandar ke panggung  wayang .rasa nya cukup la hanya 2 kali jer.Bukan sebab dia lasak atau nakal  tapi untuk mendedah  kan dia dengan pekara-pekara ini mungkin adalah pekara yang terakhir yang akan kami buat selepas ini.. Aish kena tumpukan dengan kelas-kelas yang telah mama nya daftarkan .

 Ok kembali kepada topik :
    
 Pada aku transformers age of extinction serabut sikit .banyak sangat element yang aku rasa'semak' bukan macam sebelum-sebelum ni yang buat aku lebih teruja, tapi kali ni aku boleh siap tinggal kan cerita tu untuk dukung Aish Iskandar ke luar kemudian masuk balik .






        Cerita yang hampir 3 jam lebih ni boleh buat sakit pinggang nasib baik la kami tempah seat yang boleh kami baring-baring dan melunjur kaki so tak adalah stress sangat





 .dari 5 bintang aku bagi 3 je la kot .
  
Dari transformers yang pertama hero suma sama kan tapi dalam transformers age of extinction suma watak berbeza.

Bermulanya, ::Transformers (2007) ,Transformers: Revenge of the Fallen (2009) menampilkan hero nyaSam Witwicky atau nama sebenar nya (Shia LaBeouf)
dan heroin nya  Mikaela Banes (Megan Fox) mereka bergandingan sehinggalah dalam episode Transformers: Dark of the Moon (2011) Sam Witwicky ada  girlfriend baru iaitu Carly Spencer (Rosie Huntington-Whiteley) 



           Transformers age of extinction mengambil masa empat tahun unruk disiapkan dan invasi di Chicago.Kali ni Sam Witwicky bukan lah peneraju utamanya .

 Watak-watak didalam Transformers age of extinction ialah :

**Mark Wahlberg sebagai Cade Yeager

**Nicola Peltz sebagai Tessa Yeager

**Jack Reynor sebagai Shane Dyson

**Stanley Tucci sebagai Joshua

**Sophia Myles sebagai Darcy

**Kelsey Grammer sebagai Harold Attinger

**T. J. Miller sebagai Lucas

**Titus Welliver sebagai Savoy

**Li Bingbing sebagai Su Yueming

**Melanie Specht sebagai the "Grande Dame"

**Victoria Summer sebagai Assisten Eksekutif dari Joshua


Pemerintah Amerika Serikat tidak lagi percaya pada segala jenis robot Transformer ni.          Pihak Amerika memberi upah perburuan besar-besaran untuk memusnahkan segala                  jenis Autobot.


         Cade Yeager (Mark Wahlberg)

yang telah terjumpa sebuah trak kosong dan berusaha untuk baikinya. Cade kemudian                terjumpa sesuatu yang menarik tentang trak itu.

Ketika cade sedang sibuk untuk baiki trak itu,cade terasa yang semua bahagian trak itu seolah-olah hidup. Optimus Prime. Bla bla bla .......( sila ke panggung atau tunggu saja VCD heheheeh )

 Tapi cerita nya memang la lama tak hinggat .. panas punggung wei!! Tapi dah minat kn nak wat cam mana layan... So rasa nya 2 cerita yang aku dan Encik amie akan ke panggung           adalah cerita Transformers dan Fast &furious ..

      Setiap episode dari  2 cerita ni kami akan menonton nya ..
 ( nasib la Encik Amie ada minat  yang sama dengan aku part ni so tak adalah susah                 sangat nak ajak ke panggung  huhuhuh) So pada sesiapa yang belum lagi menonton  Transformers age of extinction sila la ke panggung   atau tunggu saja VCD nya keluar .



~ ChOw ! ~ 

................**................

................**................

Pages